Mom in Japan

Mom in Japan  ママが日本にやってきた!   
By David  

My mom came to Japan last month and she had a great time. The day before she came, she lost her passport in Los Angeles, so she almost didn’t make it. Luckily, she found it the next day. In her bag!

母が先月日本にやって来ました。とても楽しんでくれました。
日本につく前の日、ロサンジェルスでパスポートを失くし、日本に来れないのでは・・と心配しました。
ラッキーなことに、次の日パスポートを見つけました。何と!!バッグにあったのです。

I was really worried about what she would eat, where she would sleep and what she would do, but she didn’t have any real big problems. We went to Costco a few days before she came and bought some bagels, muffins, pizza and a giant bag of corn chips so she could eat a little American food if she wanted.
僕は、母が日本にいる間、食べ物、寝るところ、何をしてすごすのだろう?と本当に心配でしたが、ほとんど問題なく過ごしました。彼女が日本に来る前の数日間、コストコに行き、ベーグル、マフィン、ピザ、大きな袋入りのコーンチップなどを買ってきていました。母は、ほんの少しアメリカの食べ物を食べてました。


At night, she slept on a futon. She said she really liked it. She was upstairs in our tatami room on a futon, so in this regard she had a little bit of Japanese style living. I thought not having a real bed would be an issue, but it wasn’t at all.

夜は、布団で寝て母はとても気に入ってました。
二階の和室に布団を敷いていました。その点については、日本式生活で過ごしたわけです。ベッドではないことは彼女にとってかなりの事件と考えて心配しましたが実際は大したことではなかったのです。

Foodwise, we ate a mix of American and Japanese. One day we took her to Hamakatsu and she ate chicken, miso soup and a bowl of rice. She even used chopsticks to eat the rice.
食事に関しては、僕たちもアメリカ食も日本食も食べました。
ある日、母を「浜勝」に連れて行きました、チキンと味噌汁とご飯を食べました。ご飯は箸を使って食べていました。

Her goal was to see all of us, especially my daughter and our baby, who she met for the first time. So even though we didn’t visit any famous Japanese landmarks, I think she still had a great time.

母の目的は僕たち皆に会うことで、特に長女や初めて会う次女に会うことなのです。
日本の有名な観光地ひとつ連れて行けなかったのですが、母はとても楽しく過ごしたと思います。

福岡市南区英会話スクール